reklama

Už nie len Veľký čínsky múr !

Ak sme si donedávna mysleli, že Veľký čínsky múr je jediným dielom ľudských rúk viditeľným z vesmíru, môj dnešný objav všetko mení. Ľudstvo pripojené na internet je schopné voľne spozorovať už aj genocídu v Dárfure (Sudán).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 S programom Google Earth som už pochodil nejeden kus sveta. Bol som na miestach ktoré som skutočne navštívil a aj tam, kam sa ešte len pozrieť chcem. Prosto, skvelá zábava na vyplnenie voľného času dostupná doslova jedným kliknutím, ak neviete vymyslieť nič iné alebo je vonku proste hnusne.  

 Netvrdím, že ide o práve upečenú informáciu, ale pri dnešnom spustení aplikácie mi pohľad padol na výraznú ikonku kdesi v Afrike. Kto nevie, alebo to má nastavené inak, program sa pri spustení automaticky zameria na kontinent Severnej Ameriky vo vzdialenosti 11012 km od zemského povrchu. Pred tým sa naša krásna planéta zostavená z tisícou satelitných či leteckých snímok obtočí okolo vlastnej osi. Práve pri tejto rotácii mi padol do oka už bližšie spomínaný neidentifikovateľný objekt. Zbystril som pozornosť a dal sa obtočiť Zem, aby som sa mohol lepšie pozrieť na ten úkaz. Hneď ako myška prešla po danom miesto, vyskakovacie okno ma upozornilo na genocídu v Dárfure, severnej časti africkej krajiny Sudán. Stručne ale výstižne: kto stojí za iniciatívou bližšie ľudí zoznámiť s katastrofou obyvateľov Dárfuru, nasledovali znepokojivé štatistiky, počet mŕtvych, počet utečencov a mená inštitúcii zodpovedných za masakre a hromadné vypaľovanie ľudských sídel.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Nechýbali odkazy na rôzne stránky s doplňujúcimi informáciami, obrazová dokumentácia mnohých fotografov, ktorí sa ta vydali a link s názvom " How can I help ? "  

 Ja som sa teda rozhodol pomôcť prostredníctvom bodu 4. : Rozširujte informácie, diskutujte ...   

 Ako vieme ešte pomôcť ?  

 Nie som lekár a nikdy ním ani nebudem. Nemám trpezlivosť. Nie som politik, milionár a ani žiadna iná osoba schopná pomôcť silou peňazí a silou moci. Som však oveľa viac. Volič :-) Politici chcú môj hlas, za politikmi sú milionári. Krásna rovnica : dám hlas politikovi s podmienkou, že sa bude zaoberať touto otázkou - jeho zvolia za premiéra - ja budem tlačiť prostredníctvom občianskych práv aby sa problémom zaoberal skutočne, on bude tlačiť na svojich mecenášov aby prispievali na Dárfur, oni zas naňho nech im dáva vládne zákazky. Čím viac ich bude, tím viac peňazí pre Sudán. Tak ako je nemožné aby sa zo mňa stal lekár je rovnako nepravdepodobné, že budem matematický génius. Vo vzorci sú chyby, dosť veľké, ale v zásade s obmenami takto funguje princíp politickej zodpovednosti v demokracii voči krajinám tretieho sveta, ktoré moderná demokracia vykorisťuje. Ale, to je iná pesnička.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na skautskom tábore nás učili : "Na pílu neslobodno tlačiť, inak sa list zasekne, v horšom zlomí. Pekne zvoľna, ona a aj drevo sa nakoniec poddá." No, v prípade že by list bol v súčasnej situácii aspoň tak ostrý ako list trávy, dalo by sa niečo robiť. Ale s tak tupým listom sa pohnúť jednoducho nedá. 

Michal Rovinsky

Michal Rovinsky

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... veľké NOHY ... veľké SRDCE ... veľké ÚSTA ... Zoznam autorových rubrík:  Politický gulášTémy na diskusiuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu