reklama

Trapas na železniciach

V piatok, 22.06.2007 som sa spolu s mojím batohom nemenovanej slovenskej značky o objeme 80 litrov vybral IC-čkom na taký malý výletík za mojou milou, ktorá je k trvalému bydlisku zapísaná v meste Žilina. Povedal som si, že si priplatím za komfort a rýchlosť, ktorú vlak Inter City ( podľa Železničnej spoločnosti - ďalej ŽS ) ponúka. Ale, nestalo sa tak ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
IC-čko,II.trieda.
IC-čko,II.trieda. (zdroj: http://www.zssk.sk/sk/fotogaleria)

 Bieda, bieda, bieda. V skratke opísaný stav vozňového parku ŽS. Niekoľko novo nakúpených vozňových súprav na lokálnu prepravu je naozaj len jednou lastovičkou, ktorá leto v skvalitnení služieb v preprave cestujúcich nerobí. Dokonca by sme mohli povedať, že ide o reklamnú lastovičku, ktorou sa síce ŽS pýši, ale nemá prečo. Nepohodlné, zle prispôsobené potrebám cestujúcich s minimálnym priestorom na batožinu a ak nejakým, tak veľmi malým a zle prístupným. A to hovoríme len o lokálnej preprave.  

 Tá sa, na rozdiel od tej celoštátnej, medzimestskej, môže aspoň "pochváliť" novými vozňami. Oháňať sa zastaralým IC-čkom, ktoré je ponáškou na moderné vlaky Európy je na smiech, tak isto ako reklama na stránkach ŽS :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

http://www.zssk.sk/ - pohodlie nového milénia, rýchlosť novej doby a služby zajtrajška, 130 ročná tradícia ... tu tradíciu im uznám, ale zvyšok určite nie. 

 V piatok mal môj hyper-super moderný vlak Inter City, nadupaný technológiami nového milénia a pripravený mi prostredníctvom personálu novej doby poskytnúť tu najlepšiu možnú starostlivosť, aká je len v tomto štáte možná, pýcha slovenských železníc, 70 minútové meškanie do Žiliny ! A to som to prestal kvôli môjmu krvnému tlaku rátať v Poprade. Navyše mi personál za okienkom v košickej stanici predal miestenku do neexistujúceho, či skôr nepristaveného vozňa. Ako je to možné? Nevedeli že súprava ktorou som mal cestovať bude o jednu časť chudobnejšia ? Možno kvôli problémom, ktoré Slovensko zachvátili vo štvrtok, neviem už, sa môj vozeň, do ktorého som si za 80 korún slovenských kúpil miestenku, nemohol prísť. Možno bol zničený, dúfam že sa nikomu nič nestalo, ale aj tak ... predajú lístky, drahé lístky, ľuďom a vedia, že pre nich nemajú miesto ? Výhovorka personálu za okienkom, že oni o tom nevedeli je viac ako trápna a neviem si predstaviť, či by sa k tomu uchýlila nejaká korektná spoločnosť, ktorá dbá o svoj imidž a spokojnosť zákazníkov. Musím však vyzdvihnúť pani sprievodkyňu, ktorá nás mala na starosti počas našej cesty za IC-čkom do Krompách, pretože vďaka obrovskému meškaniu sa zatrhol jeho príchod až do Košíc. Skladám poklonu za vykričané hlasivky a pevné nervy. Milá, ústretová a hlavne, jediná, ktorá sa za vzniknuté časové straty ospravedlnila ! Ďalší typický znak "modernej prepravnej spoločnosti "! Jediné, čo zamestnanec ŽS povedal svojim zverencom vo vlaku cez internú sieť reprákov bolo, že vlak bude v Poprade stáť kvôli poškodenej lokomotíve. No, trapasy sa nám pekne nakopili. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Kto si však myslí, že je to všetko, je viac ako rojko. Keď som si z dôvodu neposkytnutia služieb, za ktoré som zaplatil a na ktoré som mal ako držiteľ cestovného lístka a miestenky právo išiel stornúť miestenku, pretože moje miesto mi nebolo poskytnuté, sprievodca ma na moju prosbu o vypísanie lístku, že moja miestenka nebola využitá a tým pádom mám nárok na vrátenie peňazí uzemnil slovami : " Kľud, mladý pán. Všetci by ste len chceli vrátiť peniaze. Neznervózňujte sa. " :-) Čo poviete ? Nové milénium ? No, ťažko ...

 Mimochodom, kto sa chce dosýtosti zasmiať, prosím, prečítajte si tzv. " Chartu zákazníka " Slovíčkom medzinárodná sa ŽS síce obháňa, ale to je asi tak všetko, čo môže. Aj tak ju neplní a bude trvať pekne dlho, kým sa na to zmohne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.zssk.sk/sk/charta-zakaznika - "Charta zákazníka!" 

 Nedá mi povedať ešte jednu vec. Ak sa zákazník neodškodní pri udalostiach, za ktoré ŽS nemože, napríklad pri víchriciach, ktoré pováľali na trať stromy a zdemolovali ju, je to v poriadku ? Nemá náhodou ŽS alebo nejaká ňou najatá firma primerane upravovať okolie trate, aby k podobným haváriam nedochádzalo ? Viem, nedá sa ustrážiť všetko. Aj tak by ma však zaujímalo, kde sa to tá katastrofa stala a aké tam boli podmienky. Či nemohla ŽS spraviť viac !?

 Raz darmo, monopol sa môže správať "monopólne" a neúctivo, kedže iná možnosť ako monopol tu nie je ...

Michal Rovinsky

Michal Rovinsky

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... veľké NOHY ... veľké SRDCE ... veľké ÚSTA ... Zoznam autorových rubrík:  Politický gulášTémy na diskusiuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu